Delta Argesului

In ultima zi a Vacantei de Vara am profitat de vremea numai buna de vaslit si am plecat sa exploram Delta Argesului in caiace! Am traversat ochiuri de apa pe care pluteau o multime de pasari gratioase, am padelat pe canale ascunse, ce serpuiau printre ostroave misterioase si am petrecut o zi minunata, in care ne-am bucurat de linistea naturii, luminoasa si plina de tihna, ce era intrerupta doar de clipocitul apei cand era spintecata de padela:)

Dupa cum stiti probabil, râul Argeș izvorăște din Lacurile Buda si Capra, situate pe versantul sudic al Munților Făgăraș, la 2000 m altitudine. De aici isi urmeaza cursul, de la nord la sud, pret de 350 km, pana la intalnirea cu Dunarea in dreptul localitatii Oltenita. Trece prin sudul Bucurestiului, la cativa km de capitala, motiv pentru care pe vremea lui Ceausescu s-a dorit amenajarea si transformarea Argesului in rau navigabil. Urmele acestor constructii le mai vedem si astazi, in turele de bicicleta pe care le organizam pe maulul Argesului.
De-a lungul cursului formeaza mai multe lacuri de acumulare. Cel mai cunoscut este Vidraru, care este si cel mai mare lac de acumulare din tara. Un alt lac este cel de la Mihailesti, construit de comunisti ca principala poarta a complexului navigabil. Râul a inundat aici o suprafata intinsa, formand in timp o adevarata delta, cu canale sinuoase, pline cu peste, ostroave cu vegetatie caracteristica sau ochiuri de apa pe care plutesc o multime de lebede si alte pasari acvatice.

Iata un scurt film si cateva poze de la aceasta frumoasa iesire:

Foto: Eugenia, Tabere cu Suflet

Un răspuns la “Delta Argesului”

Lasă un comentariu

Proiectează un site ca acesta, cu WordPress.com
Începe